Dla szkół

Przebodźcowanie a może ADHD? Młodzież potrzebuje konkretnego wsparcia

Zauważasz, że niektórzy uczniowie mają problem ze skupieniem, motywacją i organizacją? Takie objawy mogą wynikać z przebodźcowania, ADHD lub innych przyczyn, które warto odpowiednio zaopiekować. Nawet niewielka poprawa samopoczucia u każdego ucznia, to wielka zmiana funkcjonowania całej szkoły. Dlatego 62 szkoły w całej Polsce wdrożyły program Konkret.

Razem zapewnimy młodym konkretną pomoc

Psychologowie z Centrum CBT stworzyli Konkretnik - darmowe narzędzie online, by wesprzeć uczniów odczuwających objawy ADHD. To punkt centralny darmowego programu profilaktyczno-edukacyjnego, w którym wzięły udział szkoły z całej Polski. 

1.

62 szkoły zgłosiły się do I edycji programu

Tyle dyrektorów, a jeszcze więcej nauczycieli zdecydowało się wspierać uczniów w ich trudnościach

2.

Ponad 300 nauczycieli zdobyło praktyczną wiedzę

Szkoły otrzymały darmowe szkolenia oraz materiały potrzebne, do przeprowadzenia zajęć z Konkretnikiem

3.

4000 młodych wypełniło Konkretnik

Każdy uczeń, w ciągu 15 min lekcji, otrzymał dopasowane do indywidualnych potrzeb wskazówki od psychologów.

4.

Wyróżniliśmy szkoły nagrodami o łącznej wartości 65 tys.

Ponadto każda szkoła biorąca udział w programie, otrzyma materiały edukacyjne na kolejny rok szkolny.

Jak dokładnie działa konkretnik

krok 1

Uczeń wypełnia anonimowy test przygotowany przez psychologów, który identyfikuje obszary trudności.

krok 2

W odpowiedzi Konkretnik sugeruje wskazówki, które warto wdrożyć, by radzić sobie z objawami.

krok 3

Jeśli odpowiedzi wykażą niepokojące nasilenie objawów, zachęcimy ucznia, by zgłosił się o pomoc do rodzica.

Mimo zakończenia programu w szkołach, młodzież dalej może korzystać z Konkretnika.

Sprawdzam Konkretnik

Sprawdź, które szkoły były najaktywniesze

Stało się to naturalne, że używamy słowa „ADHD” jako hasła, które opisuje pewne objawy, a nie osoby, które realnie mierzą się ze zaburzeniem. Stajemy w kontrze niedopowiedzeniom. Poniższe odpowiedzi to same konkretne informacje!

Nazwa szkoły
Miejscowość
Odsetek uczniów
TECHNIKUM SAMOCHODOWE - ZESPÓŁ SZKÓŁ SAMOCHODOWYCH
LEGNICA
85%
NIEPUBLICZNY ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY PRO NOVO
BOGACZÓW
79%
XXVI LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. KRZYSZTOFA KAMILA BACZYŃSKIEGO
ŁÓDŹ
73%
XV LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE - ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 IM. WŁADYSŁAWA GRABSKIEGO
LUBLIN
72%
XVIII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. JĘDRZEJA ŚNIADECKIEGO
ŁÓDŹ
37%
PUBLICZNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR VI IM. GEN. LEOPOLDA OKULICKIEGO NIEDŹWIADKA
OPOLE
36%
TECHNIKUM NR 1 - CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO
LEGNICA
28%
TECHNIKUM - ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE
GOSTYNIN
25%
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE KADETÓW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ - ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. DR HELENY SPOCZYŃSKIEJ
LIPINY
16%
SALEZJAŃSKIE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. KS. AUGUSTA CZARTORYSKIEGO - SZKOŁY SALEZJAŃSKIE SAPERE AUDE
MIŃSK MAZOWIECKI
14%
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 IM. ADAMA MICKIEWICZA W LUBLINIE
LUBLIN
10%
XVIII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. JANA ZAMOYSKIEGO
WARSZAWA
9%
TECHNIKUM NR 5 W SIEDLCACH
SIEDLCE
9%
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. JAROSŁAWA IWASZKIEWICZA W ZGORZELCU
ZGORZELEC
8%
TECHNIKUM EKONOMICZNO-HANDLOWE - ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 IM. WŁADYSŁAWA GRABSKIEGO
LUBLIN
8%
ZESPÓŁ PRZEDSZKOLNO-SZKOLNY W STOLCU
ZĄBKOWICE ŚLĄSKIE
7%
ZESPÓŁ SZKÓŁ TECHNICZNYCH I OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH IM. HENRYKA POBOŻNEGO W LEGNICY
LEGNICA
7%
TECHNIKUM TEB EDUKACJA
ŁÓDŹ
7%
CLX LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. GEN. DYW. STEFANA ROWECKIEGO GROTA
WARSZAWA
7%
TECHNIKUM NR 2 - ZESPÓŁ SZKÓŁ EKONOMICZNYCH IM. STEFANA ŻEROMSKIEGO
LEGNICA
6%
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 15 IM. JANA PAWŁA II W LUBLINIE
LUBLIN
1%
III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI WE WŁOSZCZOWIE
WŁOSZCZOWA
1%
LICEUM STEVENSONA
WARSZAWA
1%
I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI
LEGNICA
0,5%
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W LEGNICY
LEGNICA
0,5%
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 18 IM. JANA BRZECHWY W LEGNICY
LEGNICA
0,5%
VII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
LEGNICA
0,4%
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 18 IM. MACIEJA RATAJA
LUBLIN
0,1%
KORCZAKOWSKA SZKOŁA MARZEŃ - NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W OLSZTYNIE
OLSZTYN
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 W LEGNICY
LEGNICA
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 IM. WŁODZIMIERZA PUCHALSKIEGO W LEGNICY
LEGNICA
NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W STARYM SĄCZU
STARY SĄCZ
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. SZARYCH SZEREGÓW W GÓRKACH
GÓRKI
TECHNIKUM NR 2 IM. POWSTAŃCÓW ŚLĄSKICH - PAŃSTWOWE SZKOŁY BUDOWNICTWA
BYTOM
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. POWSTANCÓW WIELKOPOLSKICH W LEGNICY
LEGNICA
NIEPUBLICZNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE KLASYK
PUŁAWY
BRANŻOWA SZKOŁA I STOPNIA NR 2 W LEGNICY
LEGNICA
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 IM ZOFII KOSSAK
LEGNICA
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 19 W LEGNICY
LEGNICA
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 54 IM. WACŁAWA KUCHARA
BYTOM
POWIATOWY ZESPÓŁ SZKÓŁ W ŁOPUSZNIE
ŁOPUSZNO
NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁ. KARD. STEFANA WYSZYŃSKIEGO W JODŁÓWCE-WAŁKACH
JODŁÓWKA-WAŁKI
ZESPÓŁ SZKÓŁ EKONOMICZNO-USŁUGOWYCH IM. F.CHOPINA W ŻYCHLINIE
ŻYCHLIN
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM.ADAMA MICKIEWICZA
BYTOM
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. LOTNIKÓW ALIANCKICH W IŁOWEJ
IŁOWA
TECHNIKUM - ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. GEN. WŁADYSŁAWA SIKORSKIEGO
RUDNIK NAD SANEM
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA W USTRZYKACH DOLNYCH
USTRZYKI DOLNE
SZKOŁA PODSTAWOWA IM.KS.JANA TWARDOWSKIEGO W PORĘBIE RADLNEJ
PORĘBA RADLNA
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. WOJSKA POLSKIEGO W NOWYCH RĘCZAJACH
NOWE RĘCZAJE
CLX LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. GEN. DYW. STEFANA ROWECKIEGO GROTA
ŁÓDŹ
XLIV LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. STEFANA BANACHA
WARSZAWA
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE SPECJALNE NR I W GOCZAŁKOWICACH-ZDROJU
GOCZAŁKOWICE-ZDRÓJ
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 5 IM. ALFREDA WIERUSZ-KOWALSKIEGO W SUWAŁKACH
SUWAŁKI
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM.ADAMA MICKIEWICZA
BYTOM
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. ŚW. KAZIMIERZA W ZAGÓRZU.
ZAGÓRZE
SZKOŁA PODSTAWOWA IM.MIKOŁAJA KOPERNIKA W PIASKACH
PIASKI
NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA JONATAN W BIELSKU-BIAŁEJ
BIELSKO-BIAŁA
IV LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE Z ODDZIAŁAMI MISTRZOSTWA SPORTOWEGO IM. MARYNARZY WOJSK OCHRONY POGRANICZA W GDAŃSKU
GDAŃSK
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 400 IM. MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE W WARSZAWIE,
WARSZAWA
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 7 IM. WOJSKA POLSKIEGO W KRAKOWIE
KRAKÓW
NIEPUBLICZNE SPECJALNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE WSPIERANIA ROZWOJU
WARSZAWA

Dziękujemy za Waszą empatię i pełne zaangażowanie! 

To zaangażowanie warte każdej nagrody

Nagrodzimy szkoły, które najszybciej zmotywowały największy procent swoich uczniów w wypełnienie Konkretnika. Uważamy jednak, że każda z zaangażowana szkoła zasługuje na wyróżnienie! Na przełomie sierpnia i września skontaktujemy się więc ze wszystkimi szkołami indywidualnie w sprawie odbioru nagród i wyróżnień– zachęcamy do sprawdzenia skrzynek mailowych.

nagrody materialne

Kabina wyciszająca HIDE Phone Booths

4-osobowa kabina wyciszająca HIDE Phone Booths trafi do najaktywniejszej placówki. To bezpieczna przestrzeń, w której uczniowie mogą się wyciszyć i odpocząć od szkolnego zgiełku. Dzięki izolacji akustycznej redukuje bodźce i wspiera dobrostan psychiczny. Zobacz więcej tutaj

Kostki TimeQube

Timeqube to timer zaprojektowany specjalnie z myślą o spokojnym i skoncentrowanym środowisku nauki. Zamiast głośnych dzwonków i alarmów, Timeqube sygnalizuje upływ czasu za pomocą intuicyjnych kolorów.

Wsparcie szkoleniowe

Stacjonarny warsztat dla uczniów

Specjaliści z Centrum CBT przeprowadzą 45 minutowe szkolenie dla 4 klas. Poćwiczą z uczniami skuteczne metody na radzenie sobie z ilością bodźców.

Stacjonarne szkolenie dla rady pedagogicznej

Szkoła wybierze dowolne szkolenie dla rady pedagogicznej z oferty Centrum CBT, które odpowie na aktualne wyzwania szkoły.

Interaktywny kurs online

Nauczyciele/lki otrzymają dostęp do kursu na temat radzenia sobie z objawami ADHD wśród uczniów/czennic na interaktywnej platformie CBT Edu.

Ty też chcesz działać? Nie jest za późno!

Zostaw kontakt, a poinformujemy Cię o kolejnej edycji programu i innych działaniach Fundacji.

Zacznij wpisywać miasto
Zacznij wpisywać nazwę
Dziękujemy za przesłanie zgłoszenia. Odpowiemy tak szybko, jak to możliwe.
Coś poszło nie tak. Spróbuj ponownie.

Czemu warto
zadbać o uczniów

4000
uczniów szukało wsparcia w Konkretniku
20%
częściej mają zaburzenia uczenia się
do 50%
lepsze wyniki w nauce u osób, które podjęły leczenie ADHD
300%
wynosi różnica prób samobójczych między dziećmi z ADHD a ich rówieśnikami

Raport o aktualnych trudnościach młodzieży 

Wkrótce opublikujemy wnioski z programu. To unikalne dane, które pozwolą nam wspólnie budować wspierające środowisko w szkołach.

Zostaw kontakt w formularzu, by otrzymać raport.

Dziękuje za zapis!
Coś poszło nie tak. Spróbuj ponownie.

Te historie pokazują, jak ważne jest to wsparcie

Jako psychoterapeutka i diagnosta od lat śledzę zmiany w życiu pacjentów, którzy decydują się rozpocząć leczenie ADHD. Szczególnie w pamięci utkwiła mi Julia, 16 lat, która przez lata słyszała, że jest leniwa i niezorganizowana, i zaczęło się to drastycznie przekładać na jej wyniki w szkole oraz pewność siebie. Po diagnozie i wprowadzeniu odpowiednich strategii nie tylko poprawiła swoje oceny, ale przede wszystkim odzyskała wiarę w swoje umiejętności. Jej mama powiedziała mi niedawno: „Wreszcie rozumiemy się nawzajem.”

Anna Kaźmierczak-Mytkowska
psycholog kliniczny i psychoterapeutka z Centrum CBT

Wiecznie byłem uważany za to jedno dziecko, które nigdy się nie słucha. Miałem zbyt dużo energii, by usiedzieć na lekcji spokojnie oraz skupienia, żeby słuchać tego co mówi nauczyciel przez bite 45 minut. Zmieniło się to dopiero, gdy dostałem diagnozę na ADHD. Zrozumiałem, że inni też tak mają i dopiero wtedy zacząłem świadomie  i skutecznie pracować nad poprawą swojego funkcjonowania.

Bartłomiej Kolański 
uczeń Szkoły w Chmurze

Diagnoza pozwoliła mi zrozumieć moje codzienne funkcjonowanie - bałaganiarstwo, wiecznie niedokończone zadania, robienie wielu rzeczy naraz. Nazwała to, co przez lata obserwowali moi bliscy, znajomi czy współpracownicy. Wcześniej wydawało mi się, że oni się po prostu czepiają, nie nadążają za mną czy oceniają mnie widząc tylko wyrywek codzienności. Bardzo długo jestem w terapii, bo skutki takiego funkcjonowania, bez leczenia ADHD, spowodowały, że nie wyrabiałem z niczym. W konsekwencji od wielu lat leczę się z powodu depresji, zaburzeń lękowych.

Konrad Michalski
Dyrektor medyczny Jutro Medical

Organizatorem  jest Fundacja Centrum CBT

Fundacja powstała z potrzeby niesienia pomocy osobom znajdującym się w trudnych sytuacjach, szczególnie w obszarze zdrowia psychicznego. Dążymy do tego, aby każdy, niezależnie od swojej sytuacji życiowej, miał dostęp do odpowiedniego wsparcia i opieki.

Dobre wsparcie to takie, które odpowiada na realne potrzeby pacjenta i wyzwania współczesnego świata, dlatego tworzymy i wdrażamy innowacje o pozytywnym wpływie społecznym. Tak powstał program Konkret!

W tworzeniu Konkretu wspierają nas

Centrum CBT
opieka merytoryczna programu
CBT Edu
nagrody dla zaangażowanych szkół
Jutro Medical
promowanie holistycznego podejścia do zdrowia
Timeqube
timery dla najaktywniejszych szkół
Hide Booth
budki wyciszające dla najaktywniejszych szkół
Sanprobi
Zwolnieni z Teorii
wsparcie w psychoedukacji młodzieży i nauczycieli
Szkoła w Chmurze
wsparcie w psychoedukacji młodzieży i rodziców
Nastoletni Azyl
wsparcie w psychoedukacji młodzieży

Chcesz wiedzieć więcej o ADHD? Wyjaśniamy fakty!

Stało się to naturalne, że używamy słowa „ADHD” jako hasła, które opisuje pewne objawy, a nie osoby, które realnie mierzą się ze zaburzeniem. Stajemy w kontrze niedopowiedzeniom. Poniższe odpowiedzi to same konkretne informacje!

Wzrost liczby diagnoz ADHD wynika z kilku czynników. Po pierwsze, nasza wiedza o tym zaburzeniu znacznie się poszerzyła - potrafimy lepiej rozpoznawać jego objawy, szczególnie u dziewcząt, które przez lata były niedodiagnozowane. Dodatkowo, współczesna edukacja i większa świadomość społeczna sprawiają, że rodzice częściej szukają profesjonalnej pomocy dla swoich dzieci.

Diagnozę ADHD może postawić tylko specjalista, ale jako nauczyciel możesz jednak zwrócić uwagę na charakterystyczne wzorce zachowań, szczególnie w dwóch obszarach:

  1. w obszarze uwagi uczniowie często mają trudności z koncentracją na szczegółach, szybko tracą zainteresowanie rozpoczętym zadaniem, mają wyraźne problemy z organizacją pracy i często „wyłączają się” podczas lekcji, wydając się nieobecni myślami;
  2. w obszarze zachowania możemy zaobserwować nadmierną ruchliwość lub wewnętrzny niepokój, wyraźne trudności z zachowaniem ciszy podczas pracy, tendencję do impulsywnego udzielania odpowiedzi bez przemyślenia oraz częste przerywanie wypowiedzi innych osób;

Warto dokumentować te obserwacje i dzielić się nimi z pedagogiem szkolnym oraz rodzicami. Systematyczny zapis zachowań ucznia może być pomocny w procesie diagnostycznym.

Warto zwrócić uwagę na ucznia i rozważyć rozmowę z rodzicami, gdy zaobserwujesz:

  • wyraźne trudności z utrzymaniem uwagi podczas lekcji, nawet przy zadaniach, które uczeń rozumie;
  • częste gubienie lub zapominanie przyborów szkolnych;
  • trudności z organizacją pracy i rozpoczynaniem zadań;
  • znaczącą różnicę między wiedzą ucznia a jego wynikami w testach;
  • impulsywne zachowania i trudności w kontrolowaniu emocji;
  • problemy z wykonywaniem poleceń wieloetapowych;

Zaobserwowane trudności mogą wskazywać na ADHD, jeśli utrzymują się przez dłuższy czas (minimum 6 miesięcy), pojawiają się w różnych sytuacjach oraz znacząco wpływają na codzienne funkcjonowanie ucznia lub uczennicy. Dopiero spełnienie wszystkich tych kryteriów może sugerować potrzebę profesjonalnej diagnozy.

Pytania w Konkretniku zostały opracowane w oparciu o uznane kryteria diagnostyczne ADHD oraz skonsultowane z ekspertami w dziedzinie psychologii z Centrum CBT.

Należy jednak pamiętać, że mimo to Konkretnik nie stawia diagnozy. Za to pomaga w identyfikowaniu obszarów wymagających wsparcia i proponuje strategie radzenia sobie z trudnościami. Wskazówki te zostały przygotowane na bazie sprawdzonych technik terapii poznawczo-behawioralnej.

ADHD może objawiać się u dziewcząt inaczej niż u chłopców. Ważne, by nauczyciele byli tego świadomi, zwłaszcza ze względu na niedodiagnozowanie dziewczynek.

U chłopców częściej obserwujemy wyraźne zachowania zewnętrzne: nadmierną ruchliwość, impulsywność i ogólne problemy z zachowaniem. Natomiast u dziewcząt ADHD może być trudniejsze do zauważenia – częściej mają one problemy z koncentracją, „odpływają myślami” podczas lekcji, są nadmiernie gadatliwe. Co ciekawe, dziewczęta z ADHD mogą sprawiać wrażenie bardzo zorganizowanych, ale osiągają to kosztem ogromnego wysiłku i napięcia wewnętrznego.

To właśnie te różnice sprawiają, że ADHD u dziewcząt często pozostaje niezdiagnozowane lub diagnoza stawiana jest znacznie później niż u chłopców. Dlatego tak ważne jest, by być uważnym na te mniej oczywiste symptomy.

ADHD to zaburzenie neurorozwojowe o podłożu biologicznym – nie jest wynikiem błędów wychowawczych, czy złej diety. Badania naukowe wskazują na silne uwarunkowania genetyczne – jeśli dziecko ma ADHD, istnieje duże prawdopodobieństwo, że jedno z rodziców również się z nim zmaga.

Zaburzenie wiąże się z odmiennym funkcjonowaniem określonych obszarów mózgu i gospodarką neuroprzekaźników, a szczególnie dopaminy i noradrenaliny. Warto podkreślić, że ADHD nie ma związku z inteligencją czy możliwościami intelektualnymi ucznia.

Tak, uczeń z diagnozą ADHD ma do tego pełne prawo, zgodnie z Rozporządzeniem MEN. Dostosowania są konieczne nie dlatego, że uczeń ma mniejsze możliwości intelektualne, ale by mógł w pełni pokazać swoją wiedzę, mimo trudności wynikających z zaburzenia.

Najczęstsze formy dostosowań to wydłużony czas pracy, możliwość pisania egzaminu w osobnej Sali, czy dzielenie materiału na mniejsze partie. Podstawą do otrzymania dostosowań jest opinia z poradni psychologiczno-pedagogicznej. Warto pamiętać, że to nie jest przywilej, a wyrównanie szans edukacyjnych.

ADHD to nie choroba – nie da się go wyleczyć jak przeziębienia. To sposób, w jaki działa mózg ucznia. Diagnoza pomaga lepiej zrozumieć nastolatka i świadomie wykorzystywać jego mocne strony, takie jak kreatywność czy szybkość w działaniu. Z odpowiednim wsparciem i strategiami można skutecznie zmniejszyć uciążliwość objawów i poprawić codzienne funkcjonowanie.

W licznych badaniach stwierdzono, że skuteczne leczenie może zmniejszyć nasilenie objawów nawet o 30–50% Aby osiągnąć takie wyniki kluczowe jest, aby leczenie było dostosowane do potrzeb pacjenta i prowadzone pod ścisłą kontrolą specjalistów.

Co ciekawe, badanie przeprowadzone w Szwecji wśród 657 720 uczniów kończących dziewiątą klasę szkoły podstawowej wykazało, że leczenie farmakologiczne ADHD przez trzy miesiące przyniosło poprawę wyników w nauce, a tym samym wzrosła suma punktów ocen oraz zmniejszyło się ryzyko braku kwalifikacji do szkoły średniej o 20%.

Tak, nieleczone lub niewspierane ADHD może znacząco wpłynąć na wyniki egzaminów maturalnych. Trudności z utrzymaniem uwagi, organizacją pracy, czy kontrolą czasu mogą przełożyć się na gorsze wyniki, nieadekwatne do faktycznej wiedzy ucznia.

Dlatego tak ważne jest, by uczeń z ADHD otrzymał odpowiednie dostosowania, także podczas matury – określa je coroczny Komunikat Dyrektora CKE. Mogą one obejmować wydłużony czas pracy, dostosowane arkusze, czy możliwość pisania w osobnej sali. Odpowiednio wcześnie wdrożone wsparcie i dostosowania mogą pomóc uczniowi lepiej wykorzystać swój potencjał podczas egzaminu.

Masz pytania o konkurs? Służymy pomocą!

Jeśli poszukiwanych przez Ciebie odpowiedzi nie ma w regulaminie, napisz do nas na kontakt@fundacjacbt.pl

Zobacz regulamin